Nytårsbrev 2010 fra bestyrelsen Skrevet 28.12.2010
2010 er nu næsten omme, og traditionen tro er det tid for et tilbageblik fra bestyrelsen. I årets nytårsbrev kan du læse om :
Havnesagen, økonomien, kapsejlads, ungdom, sejlerskolen og aktivitetsudvalget.
Havnesagen
I november fik vi at vide, at kommunen ville invitere FFL til et møde omkring planen for ombygning af lystbådehavnen på baggrund af den projektbeskrivelse, som FFL har ladet udarbejde, og at dette møde skulle finde sted inden jul. Dette er ikke sket, og det eneste FFL har fået at vide af kommunen er, at vi ikke er glemt!
Da dette møde ikke har været afholdt, har der naturligvis heller ikke været indbudt til det annoncerede møde med alle medlemmer – men det kommer, som lovet, når mødet med kommunen har været afholdt og FFL derfor har noget at informere om.
Denne situation er naturligvis frustrerende, da forberedelserne til at gøre den tidligere oplagsplads klar til bortgravning har været omfattende for både bådejere og havnemester.
Nærmere oplysninger om havnesagen kommer på hjemmesiden så snart der er nyt fra kommunen.

Økonomi
FS’ økonomi ser god og fornuftig ud og udgifterne ligger lidt under det lagte budget. Der arbejdes på at undersøge, om forsikringspræmien for bygninger og flydende materiel kan reduceres.
FS har sammen med FFL besluttet at anskaffe en ’havnebåd’, som både skal benyttes af havnefogeden til forskellige opgaver i havnen samt af FS som dommerbåd til både ungdoms- og seniorkapsejlads. Drift og havneleje for denne båd betales af FFL.

Kapsejlads
I januar vil der blive afholdt et koordinerende møde med Strib Sejlklub omkring planlægningen af de ugentlige kapsejladser samt datoer for andre fælles arrangementer.

Ungdomsudvalget
Der henvises generelt til udvalgets egen hjemmeside, men det skal dog lige nævnes, at FS lige nu har 7 optimist sejlere med i Top 20 i hele Danmark – et helt fantastisk højt niveau, som det dog nok bliver vanskeligt at opretholde fremover – men vi må gerne glæde os over det alligevel, for fremtiden blandt de større joller er dermed sikret !
Ligeledes kan vi glæde os over, at vores titel som Ungdomsvenlig Sejlklub er blevet forlænget til 2013.

Sejlerskolen
Sejlerskolen er et problembarn for klubben for tiden, da driften i en længere periode har været vanskelig af forskellige årsager:
For det første mangler skolen en leder, da den tidligere leder af arbejds- og familiemæssige årsager ikke kunne afse den tid, der skal til for at udføre arbejdet med sejlerskolen.
For det andet har der i en årrække været meget lille søgning til sejlerskolen – 6 elever i den seneste sæson – og denne står ikke rigtigt mål med det arbejde, der skal ydes, og en yderligere konsekvens af det lave elevtal er, at der ikke kan skabes tilstrækkelig basis for det sociale netværk, som gerne skulle findes i en sejlerskole.
Bestyrelsen arbejder for tiden med flere forskellige løsninger, som der vil blive informeret yderligere om, når en løsning er fundet.

Aktivitetsudvalget
Dette udvalg er også noget presset – og af nogenlunde samme årsager som gør sig gældende for sejlerskolen: der mangler en leder, og der mangler opbakning til arrangementerne! Bestyrelsen har derfor selv taget initiativ til afholdelse af to-tre arrangementer: et el-seminar d. 3. februar og et tidevandskursus d. 5. februar – oplysninger om tid og sted findes på hjemmesiden. Desuden overvejes det at afholde et informationsmøde om bådleje i udlandet.

Vigtige datoer i vinter/foråret 2011. Yderligere informationer kommer på hjemmesiden, når datoen nærmer sig!
20. januar 2011 : Udvalgsaften fra kl. 16.30
29. marts 2011 : Generalforsamling
30. april 2011 : Standerhejsning kl. 10.00

Bestyrelsen ønsker alle et godt og lykkebringende nytår!

p.b.v.
Peter Lund Lorenzen