2 DM titler er kommet i hus Skrevet 07.09.2016
I week-enden den 3. og 4. september var der Danmarksmesterskaber for alle 3 laser klasser. Michael Hansen (Laser Standard) og Christian Spodsberg (Laser 47) stod øverst på skamlen, hvor der også blev plads til Sofie Slotsgaard, der blev 3'er i pigernes Laser Radial.
Mesterskabet blev arrangeret af Horsens Sejlklub, og det lå sammen med det årlige Horsens Fjord Cup, der er for et udvalg af de øvrige jolletyper.

Fredericia Sejlklub var repræsenteret både blandt optimister, Zoom8, og så i samtlige Laserklasser. Med de flotte placerigner, kan det slås fast, at Fredericia Sejlklub lige nu leverer de bedste laser drenge i Danmark. Hos pigerne tog OL bronze vinder Anne-Marie Rindom en sikker førsteplads på hjemmebanen.

Lørdag bød på overskyet vejr med 6-7 m/s fra vest. Om eftermiddagen holdt Laser Association Denmark sit traditionsrige Lasers Corner for alle Lasersejlerne, og de der er tilknyttet til jollen. Mere end 100 pølser - efter sejlernes ønske - som franske hotdogs samt en del sodavand blev sat til livs, sammen med masser af socialt samvær. Aldersmæssigt spænder lasersejlerne fra 14 til 50+ så der var masser af erfaring der kunne diskuteres.
Søndagen blev særdeles regnfuld. Vinden var vendt, og kom igennem fra øst lidt kraftigere op til omkring 8 m/s, så det var hænge vejr for alle sejlerne.

Laser 47 feltet talte 11 deltagere. Christian Spodsberg var eneste fra Fredericia Sejlkub, han vandt som sagt..

Laser Radial talte 8 piger og 12 drenge. Sofie Slotsgaard blev 3, Laura Topsøe-Jensen 5, og Pernille Aaberg (der kun sejlede søndag) blev 8 blandt pigerne. I drengefeltet sluttede martin Aaberg som nummer 8.

Laser Standard havde 16 joller til start, og Michael Hansen lavede en helt suveren serie på ene første pladser. Den enlige tyvstart kunne trækkes fra.

Optimist C talte 16 sejlere. Johanne Sletting Hvilborg sluttede som nummer 4, kun 2 points fra podiet. William Bang Jørgensen blev nummer 9, og Niels Sletting Hvilborg 16.

Optimist A havde 12 deltagere. Oscar Thule kom på podiet med en 3. plads, og Asger Jordt Kappel blev nummer 10.

Zoom8 feltet var med 9 sejlere, og her sluttede Anders Sletting Hvilborg som nummer 7.

Resultatet for Laser 47  Resultatet for laser Radial  Resultatet for Laser Standard
Resultatet for optimist C  Resultatet for optimist A  Resultatet for Zoom8

Christian                                     Michael                              Sofie

Ialt 47 laserjoller fyldte godt op på Horsens havn

Johanne krydser mållinjen                             William på kryds

Når man nu er til stævne med en ægte OL bronze vinder - så skal man selvfølgelig hilse på. Anne-Marie fik mange nye sejlerfans i week-enden - Johanne og Niels var i blandt dem.

Læst 810 gange, senest 27.02.2024

Del denne side på Facebook